Bevezeto

"Minden igazság három stádiumon megy keresztül: Először kinevetik, Majd erőteljesen ellenzik, Végül pedig mint maguktól értetődő dolgokat fogadják el őket. "
A. Schopenhauer

Vegán Személyes Tanfolyam a Szaffina Fűszerkonyhájában!

Vegán Tanfolyam személyesen és
online távolról a világ bármely pontjáról is csatlakozhatsz!
Várunk szeretettel a Vegán Tanfolyamunkon!
Kattints a részletekért!


Nézd meg a Bemutatkozó videómat és az Ajándékaidat! Hírlevél feliratkozás előtt kérlek, kattints IDE!

2015. november 9., hétfő

Rakott kel



Főételnek ajánlom szeretettel a Rakott Kelt Nyersen, Vegán Módra.

Hozzávalók:

kelkáposzta
karfiol
sárga és piros paprika (pritamin)
vöröshagyma
paradicsom
napraforgó mag
citrom

A kelkáposzta leveleit elrendezgetjük egyenletesen, erre rápakoljuk a „rizst” leöntjük tejföllel majd lecsót rakunk rá, és újra „rizst”. Tetejét befedjük ismét kelkáposztalevéllel. Tejföllel meglocsoljuk és tálalhatjuk is.

Élő, Nyers rizs:

Hozzávalók:

karfiol
vöröshagyma
sárgapaprika
kevés citromlé

olívaolaj

Karfiol, vöröshagyma, sárgapaprika, kevés citromlével,sóval, olívaolajjal aprító gépben „rizs formára” összedarálva.

Lecsó:

Gusztusosan vékonyan felszeleteljük a paprikákat, a paradicsomot, vöröshagymát felkockázzuk, és jól összekeverjük fűszerpaprikával, tengeri sóval, és jól nyakon öntjük, hogy jó szaftos legyen extra szűz olíva olajjal.

Tejföl:

Beáztatott diót kevés vízzel krémes állagúra turmixoljuk. Más maggal is lehet készíteni pl: mandula vagy napraforgó. A tejfölt ízesítjük frissen facsart citromlével, kevés tengeri sóval, apróra vágott, vagy préselt fokhagymával.

Tipp:

Mielőtt rétegeznénk a rizst és lecsót érdemes kicsit megnyomkodni, hogy kevés levet eresszen, különben az étel fog kicsit „folyatni”.

Érdemes a rétegezés előtt a kelkáposztára önteni kevés olívaolajat. Illetve én tálalásnál, a saját adagomra is öntöttem külön, számomra így még jobban visszaadta az „igazi”, vagy inkább a hagyományos rakott kell ízét.

A „rizst” külön még fűszerezhetjük ízlésünk szerint. Akár kevés gyömbérrel vagy vegamixxel.

A lecsót felturbózhatjuk burgerkrémmel, ez kicsit húsossá teszi.

Egészségre gyakorolt hatása:

Káposzta jelentős C-vitamin, K, B1, E, vas, és kálcium forrás. Természetes antibiotikum, és rákmegelőző hatású.

A karfiol, mivel rokonságban áll a káposztafélékkel, ezért hasonló jó, védelmező tulajdonsága van. C-vitamin tartalma jelentős. Magas rosttartalma miatt puffasztó hatású.

A vöröshagyma megfázásra, fülfájásra, és gégegyulladásra, és rovar csípésre is használatos. Magyaros ételeink alap ízesítője. Illóolajat, B, C-vitamint, tartalmaz. Csípős ízét az allilszulfid vegyület adja, melynek baktérium ölő hatása van. Bélféregűzésre, vizelethajtásra, vércukorszint csökkentésére is jól bevált „gyógyszer”.

A paprikában megtalálható: A-provitamin (karotin), B1-, B2-, C- és B6, P–vitamin, valamint folsav. A C-vitamin tartalma jelentős. Étvágygerjesztő, izzasztó, és vizelethajtó. A hegyes, zöldpaprikák gazdagabbak C-vitaminban. Gazdag káliumban. A kapszaicin nevű alkaloida adja a csípős ízét. Gyulladás csökkentő, antioxidáns. Fokozza a nyálképződést, és elősegítheti a nyugtató neuropeptidek (enkefalinok, endorfinok) kibocsátását az agyban. Étvágyjavító, emésztést elősegítő. Csökkenti a vérnyomást.

A paradicsom magas C vitamin tartalmú. Káliumot, magnéziumot, kálciumot, nátriumot, és E vitamint tartalmaz. Almasav, citromsav, borostyánkősav is található benne. Antioxdáns (likopén miatt), és mikrobaölő (tomatin vegyület miatt). Erősíti az immunrendszert, és segít az emésztésben. Vér és vesetisztító.

Az olívaolaj antioxidánsokban gazdag. E-vitaminja szinte megfelel a bőr alatt található zsír szövetének. Belsőleg csökkenti az LDL koleszterin szintet, szív, és érrendszer védő, antioxidánsokban gazdag, jót tesz a májnak, a bélrendszernek, és izmoknak.

Fűszerpaprika: Erről írtunk részletesen ITT.

A napraforgómag energiatartalma a többi olajosmaghoz hasonlóan jelentős. Zsírtartalma értékes, mert gazdag forrása a telítetlen zsírsavaknak, főleg linolsav és olajsav található benne. Segít a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében. A napraforgómag kiemelkedő B1-vitamin-forrás. E-vitamin-tartalma. Az ásványi anyagok közül magnéziumot, kalciumot és káliumot tartalmaz nagyobb mennyiségben. A magnézium és kalcium hozzájárul a csontritkulás megelőzéséhez, és a már kialakult betegség kezelésében is szerepe van, a kálium pedig támogatja a szív és az idegrendszer működését.

A citrom nagy mennyiségben tartalmaz C-vitamint, flavonszerű glikozidot és illóolajat. A C-vitamin antioxidáns hatású, erősíti a szervezet immunrendszerét. A glikozid antibakteriális hatást fejt ki, az illóolaj pedig serkenti az emésztést. A citromlevet hagyományosan elsősorban megfázás, légúti fertőzés esetén javasolják antibakteriális, nyákoldó és gyulladáscsökkentő hatása miatt, de ezenkívül frissítő, lázcsillapító, álmatlanság esetén idegnyugtató, epehajtó, féregűző, vérképző hatást is tulajdonítanak neki.


1 megjegyzés:

  1. Hű Szaffina, ez nagyon tetszik!
    Ki fogom én is próbálni, köszönet érte!

    VálaszTörlés

"Minden igazság három stádiumon megy keresztül: Először kinevetik,
Majd erőteljesen ellenzik,
Végül pedig mint maguktól értetődő dolgokat fogadják el őket. "


A. Schopenhauer


Nézd meg a Bemutatkozó videómat és az Ajándékaidat!

Hírlevél feliratkozás és Webáruház regisztráció előtt kérlek, kattints IDE!