Bevezeto

"Minden igazság három stádiumon megy keresztül: Először kinevetik, Majd erőteljesen ellenzik, Végül pedig mint maguktól értetődő dolgokat fogadják el őket. "
A. Schopenhauer

Vegán Személyes Tanfolyam a Szaffina Fűszerkonyhájában!

Vegán Tanfolyam személyesen és
online távolról a világ bármely pontjáról is csatlakozhatsz!
Várunk szeretettel a Vegán Tanfolyamunkon!
Kattints a részletekért!


Nézd meg a Bemutatkozó videómat és az Ajándékaidat! Hírlevél feliratkozás előtt kérlek, kattints IDE!

2010. május 27., csütörtök

Kerti Burger Tárkonyos Salátaágyon



1 csésze áztatott dió

1-2 szál sárgarépa (turmixolva, száraz anyagként 1 csészényi adagot kapjunk)

Magyaros fűszerek, melyeket a fasírozott ízéhez használunk. Pirospaprika, tengeri só, őrölt fehér bors, fokhagyma.

Külön-külön leturmixoljuk, vagy gyümölcscentrifugában elkészítjük a diót, és a sárgarépát.

Egyszerűbb a gyümölcsprés, mert a gép külön választja a szárazanyagot, a létől, míg turmixolásnál külön szűrővel át kell passzírozni a diót, és a sárgarépát, hogy szárazanyagot kapjunk, ami elég fárasztó munka. Én is így csináltam, amíg nem lett gyümölcsprésem, köszönet a nővéremnek érte! ;)

Ezután a kapott szárazanyagokat, fűszerezzük, magyaros, fasírtnak megfelelő ízekkel.

Tipp: Aki édes szájú, az rakhat bele apróra felszeletelt vöröshagymát, és egy kanál mézet is. (Van aki így szereti.)

Ha túl híg, sűríthetjük őrölt lenmaggal, az a bélmozgásunknak is jót tesz! Ha túl kemény, hígíthatjuk a megmaradt sárgarépa lével. Ha fűszeresebben szeretnénk, de mégsem erősen, tehetünk bele őrölt szerecsendiót. Az állaga azért is fontos, hiszen kenhető kell, hogy legyen. Uborka, cukkini szeletekre, jégsalátába göngyölgetve, és édes pritaminpaprikába töltve kínálhatjuk. Nagyon jó vendégváró, laktató a dió olajossága miatt, és egyszerűen elkészíthető, és olcsó!

Saláta ágyon tálaljuk. Itt elérheted a tárkonyos saláta receptjét is.


Egészségre gyakorolt hatása:

A sárgarépa jelentős béta-karotint tartalmaz, melyet a szervezet A- vitaminná alakít, mely erősíti a szemet, immunrendszert, nyálkahártyát. antioxidáns, részt vesz a szabad gyökök károsító hatásának megakadályozásában. Megakadályozza a puffadást, és székrekedést. Mellesleg segít a barnulásban is!

A dió A-, B1-, B2-, és C-vitamin , és kiemelkedő mennyiségű káliumot, foszfort, és kalciumot tartalmaz, emellett nátrium és más fémek is találhatók benne, sőt antioxidánsokat és E-vitamint is nyerhet belőle, aki rendszeresen fogyasztja. Véd a szívbetegségek ellen, mivel telítetlen zsírsavakat tartalmaz és csökkenti a koleszterinszintet. Ahogy arra figyeljünk, hogy ne együnk túl sokat belőle, mert olajos! Megkeverheti a gyomrot. Mielőtt fogyasztanánk, vagy elkészítenénk, pár órára áztassuk be, hogy az enzim gátlók kioldódjanak. Ez minden magra érvényes! Ezzel elkerülhetjük a kellemetlen puffadás, égő érzést a gyomorban, és megkíméljük a szervezetünket a felesleges munkától, amit az enzim gátlók okoznának.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

"Minden igazság három stádiumon megy keresztül: Először kinevetik,
Majd erőteljesen ellenzik,
Végül pedig mint maguktól értetődő dolgokat fogadják el őket. "


A. Schopenhauer


Nézd meg a Bemutatkozó videómat és az Ajándékaidat!

Hírlevél feliratkozás és Webáruház regisztráció előtt kérlek, kattints IDE!